رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از اجرای دومین پویش مردمی کودکان سایبری با هدف ارتقاء سطح دانش کودکان و خانوده ها در خصوص فضای مجازی خبر داد. 
کد خبر: ۱۰۲۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷ 26 January 2022

 


به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ"احسان آنقی" افزود: دومین مرحله پویش کودکان سایبری ۲۵ دی ماه امسال تا۳۰ دی ماه همزمان با سراسرکشور با هدف ارتقاء سطح دانش کودکان و خانواده ها در استان مرکزی اجرا شد.
وی با اشاره به این نکته که گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها از در دسترس ترین خطرات برای کودکان به شمار می روند یادآورشد:کارشناسان پلیس فتا استان همگام با سایر استان های کشور سعی بر انتشار حداکثری محتوای آموزش و پیشگیرانه در حین برگزاری پویش کودکان سایبری داشتند و با اطلاع رسانی گسترده همت خود را در راستای هرچه بهتر این پویش به کار بستند.
سرهنگ آنقی با تاکید بر اینکه اجرای موفق دومین پویش کودکان سایبری بدون همکاری مردم، فعالان فضای مجازی و مسئولین استانی امکان پذیر نبود، اضافه کرد: تلاش های صورت گرفته در زمینه ی فضاسازی محیطی شهرهای سطح استان،اطلاع رسانی در رسانه های متنی و دیداری و شنیداری و همچنین همکاری حداکثری در نشر محتواهای مرتبط با این پویش در سطح رسانه های نوین استانی در فضای مجازی قابل ستایش است.
وی اصلی ترین هدف در اجرای این پویش را آگاهی بخشی و حذف شکاف دیجیتال ایجاد شده بین کودکان و والدین دانست و گفت: شناسایی ‏خطرات برای کودکان در فضای مجازی و بهبود روند آگاهی از خطرات و همچنین توسعه رسانه‌های ‏پیشگیرانه برای کمک به حداقل رساندن خطرات و به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه در به ‏کارگیری آنها نیازمند دقت و همکاری خانواده هاست.
اين مقام انتظامي با اشاره به صفحه کودکان سایبری در سایت پلیس فتا به نشانی https://cyberpolice.ir/cyberkids و محتواهای پیشگیرانه در این صفحه اظهارداشت:با توجه به افزایش ضریب نفوذ اینترنت در جامعه و به دنبال آن ‏افزایش حضور افراد در فضای مجازی، محیط بازی، آموزشی و ارتباطی کودکان از فضای حقیقی به ‏فضای مجازی تغییر کرده و با تلاش و آموزش باید افزایش چشمگیر استفاده کودکان از اینترنت و فضای مجازی ‏را کنترل و از خطرات احتمالی پیشگیری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار